ימים של סגר עשויים להיות הזדמנות לכתוב, אבל עם הצטמצמות העולם, גם ההשראה לעתים מתכווצת. בלי השראה קשה לכתוב ספר או סיפור אבל  על ידי כמה תרגילים פשוטים אפשר לשמור על משמעת הכתיבה, להתקדם ולתכנן, ולא פחות חשוב מזה, להמשיך לחלום.

אורנה לנדאו סופרת ועורכת ספרים

אורנה לנדאו: תרגילי כתיבה להיכרות דמות

ימים של סגר עשויים להיות הזדמנות לכתוב, אבל עם הצטמצמות העולם, גם ההשראה לעתים מתכווצת. בלי השראה קשה לכתוב ספר או סיפור אבל  על ידי כמה תרגילים פשוטים אפשר לשמור על משמעת הכתיבה, להתקדם ולתכנן, ולא פחות חשוב מזה, להמשיך לחלום. בסופו של דבר, לגיבורים ספרותיים בדויים יש יתרון גדול על פנינו: גם כשיש סגר בחוץ אפשר להמשיך ולהעופף על כנפי הדמיון. התרגילים שלהלן נועדו להעמיק את ההכרות שלכם  ככותבים עם גיבור\ת הסיפור\ספר.

תרגיל כתיבה – נעים להכיר:

תרגיל כתיבה ראשון – נעים להכיר: התרגיל הזה שימושי במיוחד כאשר כבר יש רעיון לספר או לסיפור, אבל אישיותה של הדמות הראשית עדיין מעורפלת.

התרגיל: לכתוב פרופיל בן כשלוש מאות מילה כפי שהיתה כותבת לו היתה מעלה פרופיל שלה באתר הכרויות. שימו לב, כדאי לא להיות טכניים אלא לחשוב על גם הסגנון שבו הדמות היתה כותבת את הפרופיל שלה, להמציא לה חביבים ושאיפות, ובאופן כללי לסגל לה אישיות.

תרגיל שני – נעים להכיר 2: המטרה אותה מטרה אבל הביצוע הוא אחר.

תרגיל כתיבה : לכתוב הספד על הדמות. כדי שהתרגיל יהיה משמעותי יותר אפשר שתתגנב להספד קצת ביקורת…

רוצים עוד? אתם מוזמנים ליצור קשר, להירשם לסדנת כתיבה או להיעזר בליווי אישי בכתיבת הספר החדש שלך

צרו קשר עכשיו 052-7459808