שרית פליין על "תינוקות לא מוצאים בסופר"

מי אמר שחייבים ילד כדי להנות מספר ילדים? והספר הזה הוא מהנה. בכל הדפים עובר חיוך משועשע.

במכתב שנלווה לספר מספרת אורנה לנדאו “הספר הזה נולד כסיפור לפני השינה לבתי הצעירה יעל. כשסיפרתי אותו לראשונה  ניסיתי לתת לה תחושה של אהבה וביטחון ובה בעת להצחיק קצת גם את עצמי.”

אני לא יודעת לגבי תחושת הביטחון, אבל הספר בהחלט מלא הומור, כזה שגם למבוגרים כיף לקרוא אותו שוב ושוב(כי ככה זה עם ילדים. ברגע שהם אוהבים ספר נשמעת הדרישה:” עודפָּם  “!

אוצר מילים

הבלוג של שרית פליין

21.09.2014

תינוקות לא מוצאים בסופר,גם לא בחוף הים

הביקורת שלי על ספר הילדים החדש של אורנה לנדאו.

כשהספר “לא מוצאים תינוקות בסופר” שכתבה אורנה לנדאו הגיע אלי לסקירה, התעצבתי לרגע.

הילדים שלי כבר ממש גדולים, גם האחיינים ואת מערכת החינוך עזבתי, כך שמפגש עם ילדים בגיל הרלבנטי לספר הזה לא נראה באופק.

אבל במבט שני על הכריכה, עוד לפני שפתחתי אותו חייכתי לעצמי, תראו בעצמכם (בראש הפוסט הזה) את האיור של עומר הופמן כמה הוא משעשע ומעורר חיוך.

מי אמר שחייבים ילד כדי להנות מספר ילדים?

והספר הזה הוא מהנה.

בכל הדפים עובר חיוך משועשע.

במכתב שנלווה לספר מספרת אורנה לנדאו “הספר הזה נולד כסיפור לפני השינה לבתי הצעירה יעל. כשסיפרתי אותו לראשונה  ניסיתי לתת לה תחושה של אהבה וביטחון ובה בעת להצחיק קצת גם את עצמי.”

אני לא יודעת לגבי תחושת הביטחון, אבל הספר בהחלט מלא הומור, כזה שגם למבוגרים כיף לקרוא אותו שוב ושוב(כי ככה זה עם ילדים. ברגע שהם אוהבים ספר נשמעת הדרישה:” עודפָּם  “!)

האיורים של עומר הופמן נפלאים, מלווים ומשלימים את הטקסט.

למשל האיור הזה שמספר-להיות אמא לשלושה ילדים זה לשחק כדורגל ולהתעייף.

אז איפה מוצאים את התינוקות?

לאשה אחת היו 3 בנים, שהיא מאוד אהבה, אבל היא רצתה גם בת. המשפחה יוצאת לחפש תינוקת בכל מיני מקומות, כמו הסופר, חוף הים ועוד. כשהם לא מוצאים הם מנסים לאפות להם ילדה קטנה , ומקבלים כמובן עוגה “אמנם טעימה מאוד, אבל בכלל לא דומה לבת קטנה לפנק אותה ולשחק איתה”..

בשלב כלשהו מתחילה שיחה משפחתית בין שני ההורים לבנים על שאלת השאלות:,איך באים תינוקות לעולם”

הספר לא עונה בצורה מדויקת ומעמיקה על השאלה הזו.

אני לא בטוחה שזה חיסרון. הספר הזה נועד לשעשע ולא להיות ספר הדרכה.

כן ממליצה להורים לעצור בחלק הזה של הספר, לנהל שיחה אמיתית  על איך באמת נוצר תינוק ולהמשיך אחר כך בקריאת הספר הזה שיותר מהכל הוא מתוק ומצחיק, ומלא באהבה( כינויי החיבה של הילדים מזמנים שיחה על פירוש המילים, ככה תרוויחו גם העשרה לשונית )

מישהו משאיל לי ילד לשעת סיפור?

אורנה לנדאו:
תינוקות לא מוצאים בסופר

כנרת, זמורה ביתן, דביר - מוציאים לאור, 2014

תינוקות לא מוצאים בסופר  נולד בשעת לילה, במיטת העץ הצרה של בתי הצעירה יעל אליה נדחקתי ערב ערב לסיפור שלפני השינה.

"אמא, ספרי לי סיפור שהמצאת", היא ביקשה, ואני סיפרתי.

ככה נולדו תינוקות לא מוצאים בסופר, נמרת ועוד סיפורים שבמרכזם אישה אחת וילדה אהובה מאוד, משוש לבי, ושלושת אחיה הנמרצים מחמלי, מחמדי, ובבת עיני. באותה תקופה סופרו עוד הרבה סיפורים שלפני השינה.  את חלקם שכחתי לפני שהעליתי על הכתב, או שסופרו כשהייתי מטושטשת מדי, או שלא היו מוצלחים מספיק, או אולי כאלה שהיו מוצלחים מדי  (אני מאוד אהבתי את הסיפור על אישה אחת  שהתעטשה חזק כל כך שהראש שלה עף, אבל בהוצאת כנרת העורכות הביטו בי בדאגה ורמזו על אשפוז. אני הסתפקתי בטישו).

מסיפורי הילדים תינוקות לא מוצאים בסופר אמנם ראה אור שני (אחרי נמרת) אבל היה הראשון.

כתבו עלי...

שרית פליין על "תינוקות לא מוצאים בסופר"

שרית פליין על "תינוקות לא מוצאים בסופר"

מי אמר שחייבים ילד כדי להנות מספר ילדים? והספר הזה הוא מהנה. בכל הדפים עובר חיוך משועשע. במכתב שנלווה לספר מספרת אורנה לנדאו “הספר הזה נולד כסיפור לפני השינה לבתי הצעירה יעל. כשסיפרתי אותו לראשונה  ניסיתי לתת לה תחושה של אהבה וביטחון ובה בעת להצחיק קצת גם את עצמי.” אני לא יודעת לגבי תחושת הביטחון, אבל הספר […]

קרא עוד ←
הבלוג של יפה גביש על ספרה על אורנה לנדאו

הבלוג של יפה גביש על ספרה על אורנה לנדאו

קראתי והתאהבתי במשפחה המיוחדת והמצחיקה ובאיורים המקוריים של עמר הופמן.  לנדאו מספרת על אמא שיש לה שלושה בנים אהובים מאד – מחמלי, מחמדי ובבת עיני (איזה שמות, הא?)אבל היא רוצה גם בת קטנה לפנק ולשחק איתה וכל המשפחה יוצאת לחפש תינוקת בכל מיני מקומות עד שמסתבר שתינוקות מגיעים ממקום אחר לגמרי. גם לי יש שלושה […]

קרא עוד ←
תספרו לילדים :"תינוקות לא מוצאים בסופר"

תספרו לילדים :"תינוקות לא מוצאים בסופר"

הספר "תינוקות לא מוצאים בסופר" הוא השלב המקדים באמהות הזו, הכמיהה הגדולה התשוקה לבת, הרצון הגדול להוסיף עוד ילד למשפחה, נדמה כאילו הרצון הכל כך גדול הזה של האמא הוא בעיטת הפתיחה לאמהות המקסימה של אחרי הלידה. לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו […]

קרא עוד ←

רוצים לכתוב ספר ולא יודעים איך להתחיל?

בואו נחשוב ביחד!

התחלתם ונתקעתם?

ביחד ננסה למצוא את הדרך!

סיימתם במזל טוב?

זה הזמן לקבל משוב ושירותי עריכה. 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן