ליווי אישי בתהליך כתיבת הספר

בדידותו של הכותב
למרחקים ארוכים

ליווי אישי בכתיבת הספר – כמה זה חשוב?

המסע לכתיבת רומן הוא מסע ארוך ובודד. כזה שגם כותבים מנוסים, אפילו כאלה שכבר פירסמו ספרים שזכו להצלחה, מרגישים בו לא אחת כמי שהלכו לאיבוד.

ומה הפלא? כתיבת רומן בן כמה מאות עמודים עשויה להימשך חודשים וגם שנים. מטבע הדברים, כשהתהליך ארוך כל כך, הכותב שיצא לדרך אינו אותו אדם שמגיע לסופה. בדרך להשלמת רומן יש כל כך הרבה החלטות, כל כך הרבה משברים, כל כך הרבה לבטים – ובדרך כלל אין עם לחלוק את כל אלה. הרי למצוא אוזן קשבת ולב מבין זה לא פשוט אפילו כשמדובר בבעיות "אמיתיות", ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בלבטים הצומחים במוחו הקודח של סופר מתוסכל שכבר אינו בטוח כלל אם יש טעם בדברים שכתב ואת מי הם מעניינים בכלל.

ובכן, אותי הם מעניינים, ובשביל זה בדיוק יש ליווי אישי בתהליך כתיבת הספר.  אם להזדקק להשוואה, ליווי אישי דומה יותר מכל לעבודה עם פסיכולוג, אבל המטופל אינו בן אדם, גם לא הסופר עצמו, אלא הטקסט. במספר פגישות (או שיחות טלפון) אנחנו חושבים ביחד על מה הספר, מה מטרתו, מי גיבוריו, על מה ולמה. אנחנו מעלים סוגיות של משמעות וגם של פואטיקה. ואנחנו שוקעים כל כולנו, ביחד, בספר המתהווה; שואלים שאלות ופותרים פתרונות ובודקים כיוונים ואפשרויות.

ליווי אישי - בכל שלבי כתיבת הספר

אחרי שהכותב (שאולי הגיע אלי באמצע מלאכת הכתיבה ואולי בתחילתה) מרגיש שהדברים התבהרו לו הוא חוזר לשולחן הכתיבה ומתחיל לשלוח טקסטים על בסיס קבוע – אם צריך מתקן ואם אפשר מתקדם. 

אני קוראת בקפידה ומחזירה בליווי הערות והצעות לפי הצורך. מראש אנחנו מסכמים מה קצב ההתקדמות הרצוי. 

אם חולף זמן ואני לא מקבלת משלוח של טקסט, גם זה תפקידי: לכתוב או להתקשר ולברר בטון קצת נוזף ובכל זאת תומך, מה קורה??? למה את\אתה לא כותב\ת???

ליווי אישי הוא מסלול נהדר בשביל מי שנמצאים כבר בעיצומה של של מלאכת הכתיבה  ולכן לא רואים טעם להצטרף לסדנה של מי שרק מתחילים;

זה מסלול מצוין לכותבים מנוסים שצריכים דחיפה קטנה ויכולים להמשיך לבד הלאה; זה מסלול שמאפשר גמישות מקסימילית ותמיכה מירבית.

אני יכולה למנות רבים ונפלאים שרק בזכות ליווי כזה הצליחו לסיים כתיבת ספר. אני עצמי אחת מהם.

שמחתי לעזור

רוצים לכתוב ספר ולא יודעים איך להתחיל?

בואו נחשוב ביחד!

התחלתם ונתקעתם?

ביחד ננסה למצוא את הדרך!

סיימתם במזל טוב?

זה הזמן לקבל משוב ושירותי עריכה. 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן